NAŠA ISTORIJA JE PRIČA O BUDUĆNOSTI
Od 1895. godine proizvodimo najsavremenije automobile, modele koji su ispred svog vremena. Ovaj pionirski duh prvo je inspirisan biciklima, kasnije motociklima i na kraju automobilima. Posvećeni smo dizajnu, funkcionalnosti i inovacijama već 125 godina. U 2020. gledamo u budućnost, uživamo u sadašnjosti i podsećamo se prošlosti.
PRIČA KOJA NE LIČI NI NA JEDNU DRUGU
Pođite sa nama na uzbudljivo putovanje kroz ŠKODA istoriju, koje počinje od osnivanja kompanije 1895. godine do današnjih dana. Upoznajte se sa bogatim nasleđem i zanimljivim trenucima razvoja.
SEDITE ZA UPRAVLJAČ
Provozajte se starim ŠKODA modelom i vratite se kroz vreme za volanom L&K ŠKODA 110. Čeka Vas prijatna vožnja starim delom Praga, tokom koje ćete upoznati i automobil i detalje iz života u prošlosti.
OSNIVAČI
Partnerstvo između Vaclava Laurina i Vaclava Klementa, i osnivanje
zajedničke kompanije je početak naše priče o uspehu.
UPOZNAJTE SE SA GOSPODINOM
LAURINOM I KLEMENTOM
PREKRETNICE KOJE SU NAS PROMENILE
Bilo je nekoliko prekretnica u našoj istoriji koje su nas usmerile u pravom smeru napred.
Upoznajmo se njima i svim modelima koje smo proizveli.
1895: SLAVIA, PRVI BICIKL
Istorija ŠKODE ne počinje na četiri, već na dva točka: ljubitelji bicikala i patriote Vaclav Laurin i Vaclav Klement odlučili su da svoju strast pretvore u posao i napravili su svoj prvi bicikl pod imenom "Slavia". Novi brend je brzo postao sinonim za kvalitet i inovaciju. L&K ubrzo postaje drugi najveći prizvođač bicikala u Češkoj.
1899: PRVI MOTOCIKL
1905: PREDSTAVLJAMO VAM VOITURETTE A
Ohrabreni uspehom, Laurin i Klement prelaze na vozila sa četiri točka i predstavljaju prvi automobil - ‘Voiturette A’. Vozilo je privuklo pažnju razumnom cenom i dobrim kvalitetom. Ovaj mali automobil snage 7 konjskih snaga obeležiće uspešan razvoj kompanije L&K i niz novih modela koji su došli kasnije.
1925: SPAJANJE L&K I ŠKODE
1991: SPAJANJE SA VOLKSWAGEN-om
1996: ŠKODA OCTAVIA
Prvi potpuno novi model koji je dizajniran nakon pada gvozdene zavese i spajanja sa kompanijom Volkswagen. Postakao je rapidnu transformaciju komapnije u prepoznatljivog globalnog igrača. Od pojave ovog modela, više od pet miliona ŠKODA OCTAVIA je proizvedeno, a proizvodnja i dalje traje.
2017: VISION E, PRVI ELEKTRIČNI AUTOMOBIL ŠKODA
Studijom VISION E, kompanija nam prvi put daje uvid u budućnost automobilizma. SUV kupe ima domet do 500 kilometara na čisto električni pogon i poseduje mogućnost autonomne vožnje 3. nivoa. ŠKODA intenzivno radi na elektrifikaciji svojih modela i imaće u ponudi pet modela do 2025. godine.
2019: LANSIRANJE IV PODBRENDA
1895: SLAVIA, PRVI BICIKL
Istorija ŠKODE ne počinje na četiri, već na dva točka: ljubitelji bicikala i patriote Vaclav Laurin i Vaclav Klement odlučili su da svoju strast pretvore u posao i napravili su svoj prvi bicikl pod imenom "Slavia". Novi brend je brzo postao sinonim za kvalitet i inovaciju. L&K ubrzo postaje drugi najveći prizvođač bicikala u Češkoj.
VIŠE OD 100 GODINA MOTORSPORTA
SIMBOL NAŠIH IDEJA
Svaki automobil sa krilatom strelom u svojoj genitici ima dugu tradiciju inovacija.
ŠKODA logo se vremenom takođe menjao. Posetite ŠKODA muzej i upoznajte se sa razvojem brenda.
MODELI MODERNOG VREMENA
ŠKODA FELICIA
ŠKODA ROOMSTER
ŠKODA YETI
Prvi ŠKODA SUV je predstavljen 2009.godine. ŠKODA YETI je bio kompaktni SUV neprolaznog dizajna, podeljenih prednjih farova, impresivnog pogona na svim točkovima, visokog klirensa i sve to upakovano u kompaktne dimenzije i praktični enterijer. YETI je takođe nudio VarioFlex fleksibilni sistem zadnjih sedišta.
ŠKODA RAPID
Portfolio modela je 2012. godine proširen sa modelom RAPID. Kompaktni porodični model koji je bio odraz novog dizajna. Elegantan liftbek dizajn imao je sve poznate odlike ŠKODE: prostranost za putnike i prtljag. Godinu dana kasnije predstavljena je hatchback verzija poznatija kao RAPID SPACEBACK.
ŠKODA FAVORIT
ŠKODA FAVORIT je prvi model ŠKODA sa motorom i pogonom na prednjoj strani. Model je imao premijeru u julu 1987. Modernim dizajnom, otpočeo je novu eru u razvoju ŠKODE. FAVORIT je bio hatchback i imao je osnovni motor zapremine 1289 cc.
ŠKODA Muzej
Upoznajte se sa ŠKODA istorijom u našem muzeju u kojem osim legendarnih modela možete da vidite i poslednja futuristička koncept vozila.